Zawór EGR- przecięty przewód

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bialy
    Rider
    • 2009
    • 306

    #26
    Mam takie szybkie pytanko. To co jest przy EGR to jest klapa gasząca czy mieszek od turbiny?
    Widać na filmiku, że ta sztanga jakby wpada w ten mieszek, ale czy to jest właśnie ten od turbo?

    Komentarz

    • lugab
      Rider
      • 2007
      • 439

      #27
      Zamieszczone przez Bialy
      To co jest przy EGR to jest klapa gasząca czy mieszek od turbiny?
      KLAPA gasząca!!!
      miszek od Turbiny masz przy turbinie
      1.9 TDI ALH, narazie 90KM

      Komentarz

      • sebwiecz
        Rider
        • 2008
        • 328
        • Yeti (5L)

        #28
        Witam
        To ja odgrzeje kotleta.
        Powiedzcie mi koledzy taką rzecz jak dobrze rozumiem to aby odciąć EGR muszę.
        1. Zaślepić wężyk od podciśnienia
        2. Dać metalową podkładkę pod egr-a gdzie wlot idzie do turbo
        Tak jak na zdjęciu.
        Zdjęcie zapożyczone od
        Maicroft mam nadzieje że nie będzie miał za złe.
        Załączone pliki

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70046

        Komentarz

        • cycek
          Rider
          • 2009
          • 554

          #29
          Jak zaślepiasz to podkładka nie potrzeba.. Podkładkę musisz mnieć przy wstawianiu flanszy, w momencie kiedy demontuje rurkę pod egrem.

          Flansza, ta na zdjęciu ma nawet "dziubaska" na węzyk do podciśnienia

          Ogrodzenia Panelowe

          Komentarz

          • sebwiecz
            Rider
            • 2008
            • 328
            • Yeti (5L)

            #30
            C co jest lepszym rozwiązaniem?
            Zaślepić wężyk czy dolot?

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70046

            Komentarz

            • songohou
              Drive
              • 2010
              • 43

              #31
              Najlepiej jedno i drugie, ale na początek odepnij wężyk i zaślep go, potestuj czy Ci "spasi" potem podkładka pod EGR, ale najpierw czyszczenie dolotu KONIECZNIE
              http://www.majkadesign.pl/

              Komentarz

              • sebwiecz
                Rider
                • 2008
                • 328
                • Yeti (5L)

                #32
                songohou, ok
                tak zrobię, na początek przewód, dolot wyczyszczony z jakieś miesiąc temu razem z egr

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70046

                Komentarz

                • cycek
                  Rider
                  • 2009
                  • 554

                  #33
                  Ostnio na allegro pojawiło się mnóstwo zaślepek, flansz i podkładek, aż ciężko uwierzyć bo jeszcze pół roku temu trzeba było samemu myśleć i wycinać:



                  Dodatkowo dla odetkania:


                  Chociaż cena odstrasza.. Chyba, że sprzedamy swojego kata.
                  Ogrodzenia Panelowe

                  Komentarz

                  • sebwiecz
                    Rider
                    • 2008
                    • 328
                    • Yeti (5L)

                    #34
                    cycek,
                    No cena wydechu fajna.
                    Pojeździłem tydzień na zatkanym przewodzie podciśnienia,
                    hmm nie zauważyłem jakoś różnicy, więc nie wiem.
                    Zakupie jeszcze zaślepkę i pierdziu nie będzie mi syf zawalał turbo.
                    Jeszcze muszę jakiś filterek wykombinować do obmy.

                    Ten zamiennik przepustnicy EGR niezły pomysł (cena trochę przesadzona ale mniejsza z tym), tylko nie wiem czy byków by nie wywalił moduł od ciśnienia z gruchy egr.

                    A jeszcze jedno.
                    Jak to się ma do żywotności katalizatora :?: ?

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70046

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      #35
                      Zamieszczone przez sebwiecz
                      cycek,
                      No cena wydechu fajna.
                      Pojeździłem tydzień na zatkanym przewodzie podciśnienia,
                      hmm nie zauważyłem jakoś różnicy, więc nie wiem.
                      Zakupie jeszcze zaślepkę i pierdziu nie będzie mi syf zawalał turbo.
                      Jeszcze muszę jakiś filterek wykombinować do obmy.

                      Ten zamiennik przepustnicy EGR niezły pomysł (cena trochę przesadzona ale mniejsza z tym), tylko nie wiem czy byków by nie wywalił moduł od ciśnienia z gruchy egr.

                      A jeszcze jedno.
                      Jak to się ma do żywotności katalizatora :?: ?
                      kataklizatora tez nalezy sie pozbyc :wink:
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • sebwiecz
                        Rider
                        • 2008
                        • 328
                        • Yeti (5L)

                        #36
                        Zamieszczone przez piramida
                        kataklizatora tez nalezy sie pozbyc :wink:
                        No wiadomo że po latach już nie ma takiej sprawności.
                        Ale generalnie zastanawiał się ktoś jak to się ma do zużywania katalizatora :?: .
                        Jedno co zauważyłem to to że się dłużej silnik nagrzewa co przy temp poniżej zera juz nie jest takie fajne.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70046

                        Komentarz

                        • rogoz
                          Rider
                          • 2006
                          • 397

                          #37
                          Zamieszczone przez cycek
                          Niestety to ustrojstwo do naszych czeszek nie podejdzie - jest dedykowanie do silników ułożonych wzdłużnie.

                          Komentarz

                          • cartmanpl
                            Classic
                            • 2010
                            • 4

                            #38
                            Witam postanowiłem odgrzać kotleta.
                            O1 2005 110KM
                            otóż szarpało mi auto i było dziwne szuranie więc postanowiłem pobawić się z egr zatkałem wężyk podciśnieniowy i auto śmiga aż miło. lecz następnego dnia wyświetlił mi się błąd
                            wyczytałem że trzeba zmienić vagiem lecz żaden mechanik w okolicy nie ma możliwości adaptacji części
                            jeśli zaślepie tylko pod egr blaszką a od ślepie wężyk to będzie nadal wyskakiwał błąd??

                            Komentarz

                            • Wicher84
                              Classic
                              • 2008
                              • 13

                              #39
                              Koledzy nie chce sam grzebać przy egr, znacie może jakiś warsztat w którym mógłbym to zrobić w Poznaniu lub okolicach. Z góry dziękuje
                              Z ALH 145KM I 290NM BY ECUPROJECT

                              Komentarz

                              • cycek
                                Rider
                                • 2009
                                • 554

                                #40
                                Żartujesz?

                                Zresztą przy taki Setupie jaki masz nie widzę w ogóle sensu.

                                Jak ktoś miałby coś robić to chyba od razu wywalić cały zawór.
                                Ogrodzenia Panelowe

                                Komentarz

                                • Mariusz 46
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 17

                                  #41
                                  Witam dla potomnych taka mała informacja żeby wybić z główki zaslepianie zaworów egr. Skoro spaliny kierowane przez zawór do cylindrów obniżają temperaturę spalania to dlaczego silnik nagrzewa się szybciej niż z zaslepionym egerem gdzie ponoć temperatura na garach jest wyższa.Powinien chyba nagrzewac się szybciej.Nasze tdi słyną z ponad przeciętnej trwałości,nie obnizajcie jej na siłę bo później płacz i lament że traci moc itp.Olej z odmy,turbiny i czort wie jeszcze z czego w połączeniu ze spalinami osadza się na ściankach dolotu.Jak zabraknie spalin poleci w cylindry tam częściowo się dopali i osadzi na turbinie,katalizatorze powodując degradację tych elementów.Wyczyścić dolot bajka,turbo koszmar i często nie ma co czyścić. :shock:

                                  Komentarz

                                  Pracuję...